/
  • Streaming + Download

    Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.

      $10 NZD  or more

     

1.
2.
3.
4.
02:09
5.
03:54
6.
02:22
7.
8.
9.

about

Apopalyptic punk rock soundtrack to Smellington feat G3 on bass and Rufio Ramone on the drums. A collection of discarded and unfinished songs spanning from 2003 to the distant future. For fans of mustard powered home brew, bingeing & dying alone.

credits

released March 7, 2012

tags

license

all rights reserved

about

Spaceplague Wellington, New Zealand

contact / help

Contact Spaceplague

Streaming and
Download help

Track Name: Drowning In Didymo
I was so high, I was so goddamn high
When we were together it was like a drug
At first euphoric, then a little more melancholy
In the sober light of morning it’s dawning on me
I'm coming down

I got so sick, I got so fucking sick
Stung by a spider in a web of shit and it was
At first euphoric, then a little more melancholy
In the sober light of morning it’s dawning on me
I’m coming down

I’m coming down to the level of scum
A chill in my veins and my mind is numb
Suck on my thumb and count to three
Why does this always happen to me?
Track Name: To Be With You
girl you're all i want, yeah it's true
i only want to be with you
you're in my dreams
and everywhere or so it seems
but you never seem to notice me
cloaked in a shroud of invisibility
and all my advances go ignored
now i see where your stance is
and man i'm floored
Track Name: Your Face Is A Smooched Butterfly
You tripped up trying to keep up the pace
Ah ha fell flat on your face
Picked yourself up to carry on the race and
Ah ha, flat on your face
No grace nor taste, that’s a damn disgrace
Ah well, flat on your face
Now your pretty dress is such a waste cause
You made a mess of our face

Woo ho, You’ve got a pretty canvas but you can’t paint
Woo ho, You think it’s an improvement, girl it ain’t you keep
Woo ho, Caking it on anywhere you can reach thinking
that’s the only way you’ll look as pretty as a peach
With flesh that’s rotten to taste

Skin your face, skin on your face
What are you trying to hide with that?
Skin your face, skin on your face
What are you trying to hide?

(How To Play: F5 Am C Em)
Track Name: Crush
play times over before it began, oh yeah
build you up to crush you down again, oh yeah
she’s adorable and you’re a drunken fool
woo-oh, woo-oh oh ooh
rejection’s like a lethal injection

back up baby, back up start again, oh yeah
you should of never been more than friends
actions regrettable, outcome inevitable
woo-oh, woo-oh oh ooh
she’s gonna tear you heart apart

back up baby, back up start again, oh yeah
you should of never been more than friends
actions regrettable, outcome inevitable
she’s adorable and you’re a drunken fool
play with fire and you’re going to be burned
Track Name: Sandpaper
A hand full of caution into the wind
Over and over again
And it blows back in my eyes
Sandpapers my face and skin
Until i can’t feel her touch again
And now it stings when i cry

She brings out the worst in me
Why the hell can’t I be free?
She dogs my steps, leapfrogs my rationality
She won’t give me the love i need
Why the hell does my heart still bleed?
Begrudgingly I concede I’m beat


(may or may not be about booze...)
Track Name: Crazy
every one's going out clubbing tonight and i don't wanna go
every one's going to the pubs tonight and i don't wanna go

standing in long and pointless queues
can't go in if you got the wrong shoes

everyone going to the clubs tonight and i don't wanna go
to hell with discotheque man, lets go to the punk rock show

no day glow rags on chad and Trish
no Jono fucked up on strawberry piss
no mirror balls on ecstasy
disco be the death of me

i’m on the edge of sanity
this damn place is like hell to me
fuck your 80s throwback
i wanna wreck the discotheque

i'm on the edge

(feat sarsha sparkles)
Track Name: Home Street Home
monday night and the weekends done
three day party was so much fun
living on toast, potatoes and booze
tore up my clothes and i lost my shoes
and I'm so confused at how things appear
powerless to do anything but stare
at the towering mess, pools of beer
general state of disrepair

bit of a dive, i'll admit, but it’s still home to me
smells like shit i agree, but it’s still home to me
an outdoor shower, dodge as power
barely standing tower of bricks
death traps that really couldn’t be fixed
but it’s still a home to me

you’re the girl of my dreams
oh won’t you come home with me
things ain’t as desperate as they seem
oh won’t you come home with me
got a packet of tea, a scratched cd
a bottle and a half of flat scrumpy
we can fuck in perfect harmony
if you’ll only come home with me


(paul wasn't actually a bear but timmie was a turbo tiger)
Track Name: Turning Horseshit Into Honey
voices singing in my head like an angelic choir
what do you mean that isn't real? ooh you liar
see; we had the best of times
and the worst of times
both never to hard to find, ooh

now i sit on my bed, holding my head
try to make sense of it all
to come down from the high that we were on
is a hell of a way to fall

been up and down and turned around now
somethings not right with me
left a lingering feeling of inevitability
now i sit on my bed, hold my head
try to make sense of it all
to come down from the high that we were on
one hell of a way to fall

and voices sing in my head, ooh
Track Name: Why We Can't Have Nice Things
Fuck your five year plan
I don’t wanna be that man
It’s like an icepick to the brain
But there’s no comfort in the pain
Feel like the Son of Sam
God damned I am
Broken, beat down again

Baby's got an new dress, wears it like a supermodel
Out to impress, now she’s back in the game
And all of the boys gaze longingly in her direction
You can’t help but still feel affection
And wonder if she does too